onsdag 6 april 2011

Kjugekull






Vi hade kommit överens om alpin start för att få ut så mycket som möjligt av dag 1 i kjugekull. Klockan 9.30 rullde vi ut ur Mölndal efter att ha fått våra lyckönskningar från den hårt arbetande Jesper.
Efter ett antal timmars bilresa och några felkörningar var vi framme. Vi begav oss direkt mot huggsexa för att känna på de nya, coola problemen som satts upp där sen sist (det var länge sen sist). Soligt och varmt var det och vi började redan tappa hoppet, det kändes som vanligt tyckte jag...
Plötsligt dök Erik upp och han fick oss på bättre tankar. Vi gick ner till kluvna stenen ock körde på Sick 'ard. Det gick vägen efter några försök vilket var kul. Erik sa att den var 7C och den verkar inte så välrepeterad.
Sedan gick vi ner till Eriks problem La Bohéme där han höll på med en stenhård sittstart. Den verkade hög och läskig men när Erik demonstrerade såg det barnsligt lätt ut. Jag kläckte ur mig att om man backade ner från ett problem så väntade "eternal shame". Det fick jag ångra bittert. Den gick dock på andra försöket vilket var en stor lättnad.

Efter det gick vi till Aerodynamiten, den var cool men låg i solen så vi gick ganska snart vidare till Block rocking beat. Gjorde några försök där och gick sen till Hvalen hvalborg som Erik ville prova. Den var hård men jag lyckades till slut med nöd och näppe harva mig upp.



Erik och Mange njuter av en god och näringsriktig lunch efter den hårda marschen till Aerodynamiten.

Sen åkte erik hem och vi gick till Lajfstajl som både jag och Mange ville köra på. Den kändes svår som fan. Kanske var vi lite trötta.

Mange badar i kvällssol på Lajfstajl

Planen var från början att bo i bilen vilket hade varit kallt och fostrande. Tack och lov fick vi istället tillåtelse att bo i Eriks stuga. Där kunde vi laga mat och titta på Tintin.

Dag 2 inleddes med regn... och frukost.


Frukost i eriks stuga. Varmt och skönt.

Vi åkte direkt till hultastenen som var torr åtminstonde på översidan.
Molnigt och blåsigt väder gav fint stick men ack vad vi frös. Vi började med Mamma mu som enligt enligt vissa passar som uppvärmning. Efter ganska många om och men så kom jag mig upp. Vi gick runt hörnet till Högmod. Blev lite förvirrade kring starten och vilka grepp som var med men kom till slut fram till att man skulle starta i ett undergrepp och gå till vänster för att sedan vika av upp till höger. Mange såg stark ut men till slut blev det för mycket för oss båda och vi åkte hem. Det började regna.

Hultastenen, blöt på undersidan.

Inga kommentarer: