söndag 29 maj 2011

O`Maya kaboom

Lisa och jag trotsade vädret igår och åkte ut till Hönö. Det regnade hela vägen ut och det regnade när vi kom fram. Vi trodde att vi skulle vara de enda som hade vågat sig ut så vi blev väldigt förvånade av att se ett tiotal personer under "Den gamle och havet". Det var ett gäng skåningar som var på besök. Lite uppvärmning var nödvändigt så vi gick runt hörnet för att hitta något lättare, inte heller det var blött.
När vi lite senare kom tillbaks hade alla skåningar flytt fältet, det tyckte jag var lite tråkigt.
Jag började känna lite på Magnus nya 8A som var mitt mål för dagen. Det kändes bra och jag kunde göra alla flytt ganska stabilt. Efter en liten fika var det dags för press. Första flyttet är litet men naggande hårt, man drar från en liten crimp ca 2-3 dm upp till en bra sloper. Det är inte nödvändigt att dra så hårt i den lilla crimpern men av någon anledning gjorde jag det ändå och det fick jag ångra för den ramlade av och jag följde med. Där den lilla crimpen hade suttit fanns nu en liten och dålig sloperlist. Nu var det tur att man inte var tvungen att dra så hårt i crimpen för det går inte att dra så hårt i det nya greppet.
Försöket efter blev lyckat.
Lisa agerade filmare och paddflyttare samtidigt vilket bidrog till att filmen inte duger till mycket men man kan titta på den ändå.

1 kommentar:

Anonym sa...

såg lätt ut, lisa bräcker lars von trier i dogmafoto