söndag 8 maj 2011

Tuffa tider.






Det har varit idel glada nyheter den senaste tiden men nån gång måste det ta slut. Den senaste veckan har jag nästan inte kommit upp för någonting alls. Det är inte mycket att deppa över för det vänder säkert snart. Däremot har det lett till det första lilla uppehållet här på bloggen. Det kommer säkert bli fler för det verkar vara vanligt med nyhetstorka bland klätterbloggar.

I vilket fall så har jag varit ute och klättrat en hel del som vanligt och det har blivit mer rep än tidigare.

Jag var med Olof på Eriks nya klippa, där har hag bultat lite och borstat en massa för att skapa 2 fina och olika hårda leder. Den lätta tror jag är ungefär 8a och den svåra kanske kring 8b+ bägge är jäkligt coola på varsitt sätt.


Olof säkrar Erik på en av de få färdiga lederna.



Nästa anhalt blev Tjörnbroklippan. Där är jag nästan aldrig och varje gång jag kommer dit blir jag påmind om varför. Klippan tilltalar mig verkligen inte. Det finns en handfull fina lätta leder och under dem är det en trevlig äng men längre till höger där de svårare lederna går är det slut på den fina ängen och stenen är betydligt fulare och vassare. Jag provade först Ragnarök som Björn satte upp för några år sedan och som axel har repeterat ganska nyligen, jag fick pisk. Sen provade jag på Big bang istället, en 8a+ som enligt föraren skulle vara hård för graden. Den gick på andra försöket.


Jesper säkrar Malin i sjöhäller.

I lördags bar det av till Bohuslän med Malin och Jesper. Vi åkte till Sjöhäller som var ett himla fint ställe. Vi som trodde vi skulle vara ensamma möttes av en massa bekanta ansikten, Hilde, Petter och Oskar med flera. Det blev en lång och slitsam dag som jag mest ägnade åt en trad-8b som Erik H har satt upp där. Det tog några försök och ett telefonsamtal innan jag hade en hyfsad beta men när jag väl tänkte försöka knyta ihop den på topprep så var jag helt slut.
Malin och Jesper stötte hårt men de lyckades inget vidare de heller.

Så i morse vaknade jag med träningsvärk i underarmarna (det händer inte så ofta) och var helt knäckt. Trots det fick Jesper med mig på en tur till Hållsunga. Där var det också massor av folk och riktigt varmt. Jag lyckades med Monkey business och Jesper såg riktigt stabil ut på den men det räckte inte riktigt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ny klippa!?? Var, var??