söndag 7 april 2013

Siurana!

Vi åkte från Oliana och körde till flygplatsen i Barcelona där farsan skulle ta ett plan hem. Sedan styrde jag och Nanna mot Siurana. Jag började med att prova en 9a som heter "Jungle speed", den var kort och kändes hård. Kul att prova något som inte hade ett jobbigt insteg innan man kommer till det relevanta. Nanna provade en 8a som heter "Memorias de una sepia" det verkade lovande.
På kvällen tog jag och kände på en till 9a som nyligen gjorts on-sight av Alex Megos nämligen "Estado critico" den kändes också hård och hade ett långt insteg upp för en brant spricka...

Dagen efter provade jag "Jungle speed" igen och nanna fortsatte med att sätta "Memorias de una sepia" hennes första 8a!!!!!

Nanna på "Memorias de una sepia". Foto: Erik Lundqvist.


Sedan dess har jag kämpat vidare med "Jungle speed" och satt upp topprep åt Nanna på diverse 8a som hon vill prova.
Nanna gjorde "L'escamarla" 7c+ i god stil och sedan dess har hon försökt hitta ett nytt projekt som faller henne i smaken.

Vi var en dag i Margalef och hälsade på Malin Holmberg och Martin Idegren.

Malin klättrar i Margalef och Martin säkrar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Grymt jobbat! Hälsa grattis till Nanna och lycka till på 9a:n!! :)
/Ida