tisdag 23 april 2013

Abella de la conca!

Ut med det gamla och in med det nya!

Jag befinner mig nu hos min vän Nick i hans blivande refugio i Abella de la conca.

Som sagt så är Siurana ett ställe med mycket historia. Abella de la conca däremot är ett rykande färskt område. Det är minst lika vackert här eller kanske ungefär dubbelt så vackert.
Jag har fått det stora nöjet att prova på olika projekt, göra förstabestigningar och bulta en linje som är typ den coolaste som finns!

Det finns ett otal väggar och sektorer här och många av dem skulle nog vara bra på sommaren. Det är rätt högt upp och det blåser nästan jämt en torr och sval vind.

Fin utsikt över byn och bergen.


Nick under den första bågen. Här finns plats för en handfull coola leder.
Den andra bågen. Här har jag bultat en led som är så mäktig och fin att det nästan är fånigt.





Inga kommentarer: