tisdag 28 februari 2012

Helgtur till Kjugekull

Hux flux bestämde jag och Fredrik att vi skulle dra till kjuge i helgen.
Väderprognosen såg fantastisk ut och den slog in.
Alpin start som vanligt och vi var framme vid ett på eftermiddan.
Jag var sugen på att prova den nya linkuppen som Björn från danmark satt upp. Det vill säga Litium low direct.
Det kändes rätt bra direkt och efter cirka 1-1,5 timmar så gick det vägen, se film nedan.
Den föreslagna graden var 8B och om man lägger ihop de problemen som den består av så verkar det nog rimligt men jag borde inte kunna göra 8B så snabbt. Visserligen passar den nog mig riktigt bra och förhållandena var fantastiska, formen har ju också känts bra. Fast jag tror nog att den snarare landar på 8A+.

Fredrik var ganska risig efter att ha ätit en dålig kyckling dagen innan. Detta i kombination med ett smärtande finger ledde till viss uppgivenhet.

Lite senare provade jag Duke of alba 7C+. Satte den efter att mina fingrar hunnit bli tämligen slitna. Provade lite på sitstarten också och lyckades slita upp 2 blödande fingertoppar.

Vi gjorde kväll och avnjöt Fredriks fantastiska fisksoppa med sparris.

Vi fick bo i Lill-Eriks fina stuga.

På söndan var morgonen ganska kall. Vi gick till sonic för att pröva lite på sittstarten och huggsexa. Jag gjorde helt fel på sitten visade det sig senare och körde på Huggsexa 7C+ istället. Den här gången var det riktigt nära men det slutade bara med ytterligare blodspillan och vi for hem.

Litium low direct 8A+

Inga kommentarer: