tisdag 14 februari 2012

Edens lustgård

I söndags och igår var jag och Nanna i Edens lustgård som är en fin liten klippa nära vattnet norr om Göteborg.
På söndan var vi där med Jesper och Annika. Det var himla trevligt, soligt och varmt.
Jag lyckades göra första repetitionen av Manges led "Äpplet" 8b+. Det gick rätt fort, totalt sett var det tredje presset på den.
Förhållandena var utmärkta och det kändes betydligt bättre än i somras när jag provade första gången.
Nanna körde på en fingrig 7c som heter vid havet vill jag bo men hon fick inte till det.



Redan nästa dag var vi tillbaka, nu med Mange i sällskap. Den här gången var det varianten till vänster om äpplet som skulle göras. Den har samma insteg och sen ett lättare avslut vilket gör att det är den gemensamma delen som är kruxet. I föraren har den projektnamnet ormen och det nämns ett gradförslag på 8a+.
Jag hade känt in flytten på måndan och tänkte knyta ihop den nu.



Det visade sig dock att sen jag klättrat äpplet vars namn syftar på den förbjudna frukten i edens lustgård så hade en högre makt ännu en gång blivit tämligen retad och Edens lustgård var inte längre så lustfylld. Herrejävlar vad kallt det var. Guds vrede hade drabbat oss rejält.
Trotts det gick det bra att klättra leden och Magnus gjorde den också strax efteråt. Graden borde stämma som den står i föraren men vi kände att den borde kallas Guds vrede istället med tanke på omständigheterna.


Vi gjorde en fin brasa.


Nanna kämpade vidare i den stränga kylan och snart började det snöa ymnigt. Hon var mycket nära att få ihop kruxet på sitt första ledförsök men sen var krafterna slut.

Inga kommentarer: