måndag 9 juli 2012

Norge!

Jag åkte med Nanna, Gustav, Alex och Erik till Flatanger för att delta i EU-projekt och vara på klätterfestivalen som var där.
Det är jag glad att jag gjorde.
Första gången jag var i grottan i flatanger var jag en liten plutt och vi hade inte med oss några klättergrejer heller.
Vi var där i nästan en vecka och jag hann med att klättra 2 8a och en 8b+ som var första delen av "nordic flower". Den leden var helt makalös med sådana formationer att man knappt tror sitt minne längre.

Här på en 8a längst upp till höger i grottan som jag lyckades on-sighta.


Den krimpiga starten på 8b+:en.


Nanna på väg hem sista dagen.


Nu är jag tillbaka i Göteborg igen men inte så länge för alldeles snart åker jag till Spanien. Det ska bli roligt! Hoppas det inte är för varmt och att det går att klättra mycket!

Inga kommentarer: