fredag 19 augusti 2011

Quossai les maux de la fin

Nu har jag klippt ner filmklippet på mitt bästa misslyckade försök att klättra en 70 move lång 8c i gorges du loup. Från början var klippet cirka 16 minuter långt och jag klättrade väl i 14.3o. Nu är klippet bara drygt 7 minuter vilket innebär att jag spenderade nästan 2/3 av tiden hängandes i knälås. Det blev tjockt i huvudet. Det ska ni inte behöva se så mycket av tänker jag.


Tyvärr fångades aldrig bestigningen på film men jag satte den försöket efter, cirka 6 timmar senare. Då hängde jag inte lika länge i knälåsen och såg till att få en mer effektiv tid i vilorna på så vis att jag hängde mig direkt i den bästa positionen och hängde där så länge jag bara pallade sen fortsatte jag ganska direkt med betydligt piggare underarmar.

Inga kommentarer: