måndag 22 oktober 2012

Uppdatering


 Det har varit ett hiskligt flängande den sista tiden och någon vidare vardagsrutin har inte låtit infinna sig på gott och ont. Igår kom jag hem från SM i Bouldering som gick i stockholm. Det var en himla rolig och välarrangerad tävling och det var himla kul att ta en pallplats. Tyvärr låg kameran kvar längst ner i ryggsäcken så det blev inga bilder. Tidigare handlade det om VM i Paris och då nämnde jag att vi tog en tur till Fontan, här ovan syns en bild därifrån på Mange när han gör sista movet på Sale gosse 7C.



 Efter det var det dags för familjeklättring på kalymnos. Jag satsade allt på ett kort och försökte göra lucky luca extension 8c innan vi skulle hem igen 3 dagar senare. Det misslyckades. De andra hade dock bra dagar efteråt och Nanna gjorde sin första 7b+ on-sight, farsan lyckades flasha den också.



 Viss tid har jag dock varit här i Göteborg men det har regnat för det mesta. Det var några fina dagar som bjöd på fantastiska klätterförhållanden och jag passade på att åka ut till Tolered för att prova höstens stora projekt och till Hönö där det finns mycket att göra. På bilden kan man se Ida Högström när hon klättrar Abu garcia på hjälmen.

Imorgon bär det av till Spanien och där hoppas jag hitta ett helt crew domenklättrare som redan varit där i en vecka. Magnus som är en av dem har visat att det inte direkt är någon semester genom att göra sin första 8b on-sight! Jag hoppas det smittar av sig på mig...

1 kommentar:

Anonym sa...

Jo, Hönö var fint! Det får bli en tur till innan vintern tar över oss helt. Lycka till och dra hårt i Margalef! /Jesper